نشست خبری سه ساعته ی فرماندار شوش با خبرنگاران برگزارشد
منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



لینک دوستان
آخرین مطالب
دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 819
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 9

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 47
:: باردید دیروز : 0
:: بازدید هفته : 323
:: بازدید ماه : 8012
:: بازدید سال : 20701
:: بازدید کلی : 297839
نویسنده : عباس کرم الهی
جمعه 31 خرداد 1398

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

ساعت 19:20 روز پنجشنبه 30 خردادماه 1398 هم زمان با سالروز شهادت زائران  حرم رضوی(ع) به دست ایادی آمریکا و سالروز درگذشت سرهنگ پاسدار علی صفری فرمانده ی سابق سپاه ناحیه ی شوش ؛ نشست خبری سه ساعته ی  فرماندارشهرستان شوش با خبرنگاران برگزار شد .

به گزارش شوش نیوز ؛ دکتر عدنان غزی فرماندار شهرستان شوش  در مقدمه ای به بحران های شهرستان شوش از زمان حضورش به عنوان فرماندار تاکنون اشاره کرد و گفت : وقتی که به این شهرستان آمدم خشکسالی را داشتیم  که در آن شرایط سخت شهرستان شوش از نظر تولید گندم و ذرت در سطح کشور و استان خوزستان مقام اول را به خود اختصاص داد ، پس از آن  در حالی که در دیگر شهرستان ها هر وقت برای یک شرکت صنعتی مشکلی پیش آمد به ورشکستگی و تعطیلی کامل رسید در حالی که در شهرستان شوش  « شرکت قند پس از 15 سال تعطیلی مجددا تولید خود را از سر گرفت ، از تعطیلی شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه جلوگیری شد .و علاوه بر آن ما شاهد تأسیس شرکت های جانبی این شرکت از جمله تاکستان انگور ، رب گوجه سازی و.... می باشیم .» کاغذپارس هم که دچار مشکلاتی شده بود خوشبختانه بحران خود را پشت سر گذاشت و در دل این شرکت ،یک کارخانه ی تولید گیاهی ظروف یک بار مصرف در حال تکمیل شده و به بهره برداری رسیدن است .

وی افزود : علاوه بر آن ما شاهد بهره برداری شرکت فولاد شوش در شهرک صنعتی هفت تپه بودیم و از این بابت خوشبختانه بدون این که قطه ای خون از بینی کارگری ریخته شود بحران هفت تپه مرتفع شد و هم اکنون مرحله ی آخر برداشت نیشکر را در حال انجام دارد .

دکتر غزی در ادامه به  جذب  حداکثری اعتبارات شهرستان شوش اشاره کرد و گفت : خوشبختانه شهرستان شوش هم در ارائه ی طرح ها و هم در جذب حداکثری اعتبارات در سال 1397 نسبت به سایر شهرستان های استان 15 درصد  اعتبارات بیشتری جذب کرده است . و علاوه بر این همه سختی ها که اشاره شد ؛ شوش همچنان در  تولید « گندم ، ذرت ، چغندرقند و...» و در «پرورش شتر و اسب اصیل عرب» در جایگاه اول قرار دارد .

فرماندار شهرستان شوش در ادامه به بحران سیل اشاره کرد و تصریح نمود : در مجموع 26500 هزار هکتار  از زمین های کشاورزی  شهرستان شوش زیر آب رفت که در این راستا 3500 پرونده  تشکیل شد و کشاورزان فرم های 2 و 5 را پر کرده و در نهایت خسارات  محاسبه شده  و ماه روزانه 100 الی 150 پونده را امضاء می کنیم  تا مراحل پرداخت خسارات انجام شوند و علاوه بر این  بیش از 2200 پکیج  کالای خانگی شامل « یخچال ،فرش ، اجاق گاز ، وسایل کامل آشپزخانه ... » با هماهنگی صورت گرفته بین استانداری، فرمانداری و بنیاد برکت زیر نظر ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره)، بین سیل زدگان مناطق سیل زده ی شهرستان شوش توزیع شد.

وی سپس به همدلی و یکرنگی  که در سیل به وجود آمد اشاره کرد و خاطر نشان نمود : این سیل هر چند  خسارات زیادی را برای روستائیان ما به جا گذاشت ، اما وقتی که  برادران ایل بختیاری  از مسجدسلیمان ، ایذه و لالی  به مناطق سیل زده ی خوزستان و شوش آمدند ، وقتی که برادران عشایر لر ما  از شهرستان های  اندیمشک  و استان لرستان در این منطقه حضور یافتند  و در ایجاد سیل بند و پر کردن گونی دوشادوش سیلزدگان بودند یک همدلی و یک رنگی به وجود آمد که بهترین منش اخلاق مداری بود که به جهانیان معرفی شد .

دکتر غزی در تکمیل سخنان خود در مورد سیل گفت : جا دارد از  کلیه ی عزیزان در «شورای تأمین ، شورای مدیریت بحران  ،  طلاب و روحانیون ، نیروهای نظامی و انتظامی ، جوانان ، بانوان و کلیه ی عزیزانی» که در رفع مشکلات در این سیل پای کار بودند قدردانی نمایم و علاوه بر آن از خبرنگارانی که لحظه به لحظه نسبت به پوشش خبری این رویداد همکاری کردند  سپاسگذاری خود را به عمل آورم که در این راستا ده نفر خبرنگار شناسایی شده که در اولین فرصت از آنها تجلیل ویژه به عمل خواهد آمد .

فرماندار شهرستان شوش در ادامه به شرح وظایف فرماندار در هر شهرستان اشاره کرد و یادآور شد : وظایف و مسئولیت های استانداران و فرمانداران در هشتادمین جلسه ی مورخ1377/7/28 شورای عالی اداری در اجرای مفاد تبصره ی 31 قانون برنامه ی دوم توسعه ی « اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران» در 24 ماده و 16 تبصره مورد تصویب قرار گرفت و با عنایت به این كه برابر ماده ی 24 مصوبه  ی فوق «كلیه وظایف و اختیاراتی كه بر عهده استانداران محول گردیده است فرمانداران نیز همان وظایف و اختیارات را در شهرستان محل ماموریت خود دارا هستند » لذا به اختصار به مواردی از این وظایف اشاره می کنم .

وی افزود : فرمانداران در قلمرو ماموریت خویش به عنوان نماینده عالی دولت ، مسئولیت اجرای سیاست های عمومی كشور در ارتباط با « دستگاه های دولتی ، نهادها و ارگان های انقلابی ، مؤسسات و شرکت های  دولتی ، نیروی انتظامی ، شورای اسلامی شهر و روستا ، شهرداری ها و حتی مؤسسات غیر دولتی » را بر عهده دارد . و علاوه این  شوراهای « تأمین ـ مدیریت بحران ـ آموزش و پرورش ـ اشتغال ـ سلامت و امنیت غذایی ـ امور کتابخانه ها و.... » را مدیریت می کند .

دکتر عدنان غزی فرماندار شهرستان شوش در ادامه به رسالت خبرنگاران اشاره کرد و گفت : اول بگویم که به جز عباس کرم الهی که نسبت به همه از سابقه ی بیشتری در خبرنگاری برخوردار است ، بنده از سال 1377 کار خبرنگاری را شروع کرده و هم چنان در این کار فعال هستیم و با  کار شما غریبه نیستم ، می دانم عناصر خبری کدام است و ارکان خبری چه می باشند و همه می دانیم که خبرنگار باید واقعیت را بگوید نه حقیقت را ؛ در واقع دو کلمه واقعیت و حقیقت در بسیاری از موارد هم معنا و مترادف‌اند و هر یک جای دیگری به کار می‌رود. اما در برخی موارد بین این دو با هم فرق دارند . در اصطلاح جدید معمولاً به خود واقعیت و نفس الامر «واقعیت» اطلاق می‌شود. اما «حقیقت» به ادراکی که با واقع مطابقت دارد گفته می‌شود. بر اساس فلسفه اسلامی، اولاً: وجود حقیقت به گونه‌ای روشن است که انکار آن موجب اثبات وی می‌شود. ثانیاً:  حقیقت ثابت و دائمی است؛ یعنی مطابقت مفهوم و محتوای ذهنی با واقع و نفس الامر خود نمی‌تواند موقت باشد، بلکه دائمی است.

وی افزود : خبرنگار نباید برای رضایت فرماندار یا رئیس فلان اداره خبرتنظیم کند بلکه باید واقعیت ها را بگوید و اگر هم کم کاری از دستگاهی را مشاهده می کند آگاهانه ، کارشناسانه و ماهرانه نقد کنند نه این که تخریب نمایند اگر شما به همین روان کار کنید تا زمانی که من فرماندار هستم کسی نمی تواند از شما شکایت کند .

فرماندار در پایان از به مسکن خبرنگاران اشاره کرد  و اظهار داشت : امروز یک قطعه زمین 800 متری چقدر ارزش دارد؟ طبق برآوردی که شده 800 میلیون تومان ارزش دارد ، من این زمین را به خبرنگاران رایگان هدیه می دهد و برای ساخت و ساز هم به هر خبرنگار وام مسکن با بهره ی 4 درصد از طریق بانک مسکن داده خواهد شد ؛ منتهی شما خبرنگاران از بین خود یک هیئت مؤسس را تعیین کنید و این هیئت مأسس از بین خود «مدیرعامل ، رئیس هیئت مدیره و... » را معرفی کرده و سپس از طریق اداره ی تعاون کار و رفاه اجتماعی نسبت به تشکیل تعاونی مصرف خبرنگاران اقدام  کنید و اولین مجمع عمومی را برای انتخاب هیئت مدیره برگزار کنید ؛ من در این راستا به سه اداره ی « تعاون کار و رفاه اجتماعی ـ مسکن و شهرسازی و فرهنگ و ارشاد اسلامی » یک مهلت یک ماهه داده ام ولی شما باید کاری را که گفتم انجام دهید ، وقتی که تمام مراحل را پشت سر گذاشتید و پیمانکار را خودتان  انتخاب کردیم ، من هم در کنار شما در این شرکت تعاونی شرکت خواهم نمود .

وی افزود : از استان هم پیگیری های لازم را انجام می دهم که هیچ خبرنگاری نیاز به پر کردن فرم جیم نباشد، فرم جیم یعنی اگر آن را پرکنید دیگر برای دومین بار نمی توانید تقاضای مسکن نمایید اما وقتی که نیازی به پر کردن نباشد محدودیتی برای مسکن نخواهید داشت .

با اتمام  مقدمه ی فرماندار شهرستان شوش ، نوبت به خبرنگاران رسید که سئوالات خود را بپرسند و خبرنگاران به احترام پیشکسوتی  آغاز طرح سئول را به عباس کرم الهی سپردند .

عباس کرم الهی ـ شوش نیوز

با توجه به این که هر چه داریم از شهداست من هم اولین سئوالم را در همین راستا می پرسم ، چند سالی است که به هنگام فرا رسیدن عید سعید نوروزی در جاده های ورودی به شهرستان شوش تصاویر تعدادی از شهدای شوش نصب می شود ، این کار پسندیده ای است ، اما سئوال اینجاست که هر ساله تصاویر تکراری و مربوط به تعدادی از شهدا نصب می شود و این باعث اعتراض سایر خانواده های معظم شهداء شده است  ؛ در این راستا  چه پاسخی به خانواده ی معظم شهدا می دهید ؟

دکتر عدنان غزی :

شهدا همه برای ما شاخص هستند ، اما باید گفت که هر شهرستانی معمولا شهدای شاخص همان شهر را نصب می کند و ما هم  از تصاویر سرداران شهرمان تاکنون بهره برده ایم  و بی شک اگر بخواهیم از تصاویر کل شهدا استفاده کنیم می بایست به تعداد شهدا بیلبورد داشته باشیم و این مستلزم هزینه ی کلانی می باشد .

عباس کرم الهی ـ شوش نیوز

حفظ میراث فرهنگی برکسی پوشیده نیست ، اما به بهانه ی برگزاری سی و یکمین جشنواره ی تئاتر استان خوزستان در شهرستان شوش ؛ تا کی باید از داشتن «هتل ، پایانه ی مسافربری و...» محروم باشیم .؟

دکتر عدنان غزی :

این را قبول دارم که میراث فرهنگی در بعضی از موارد مانع توسعه ی عمرانی می باشد ، اما خوشبختانه فردی به نام یزدی که البته از بومی های منطقه است هتل نصر را خریداری نموده و در آینده ی نزدیک شوش نیز از داشتن هتل بهره مند خواهد شد .

عباس کرم الهی ـ شوش نیوز :

در سه نقطه از شهر شوش « حرم مطهر دانیال نبی(ع) ـ پشت  امامزاده عبدالله بن علی(ع) و دعبل خزاعی ، حد فاصل تقاطع خیابان شهید رجایی و خیابان شهید بهشتی تا داروخانه ی ابن سینا و مقابل دکل مخابرات در خیابان شهید دانش هم دستفروشان و هم مغازه داران با قرار دادن بساط خود در پیاده رو و آسفالت خیابان ها باعث سد معبر و بالا رفتن ترافیک می شوند و در همین خیابان شهید رجایی رانندگان ، خودروها خود را دوبله و گاها سوبله پارک می کنند ؛ آیا این روند به همین صورت باید ادامه داشته باشد ؟

دکتر عدنان غزی :

از مهندس مجدیان معاونت برنامه ریزی می خواهم در اولین فرصت این موضوع مهم را از طریق شهرداری شوش پیگیری نماید .

لازم به توضیح است چون هر خبرنگار در نشریه ی خود سئوالات مطرح شده ی خود را تنظیم می کند لذا ما هم به همین مقدار بسنده می کنیم .

 



:: بازدید از این مطلب : 1040
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.
درباره ما
به پایگاه خبری تحلیلی شوش نیوز خوش آمدید
منو اصلی
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
پیوندهای روزانه
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان خبرگزاری شوش نیوز و آدرس shoushnews.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.